Bez odpowiedniego oprogramowania trudno prowadzić biznes gastronomiczny. Obecnie już nie tylko duże restauracje, ale i niewielkie kawiarnie, a nawet food trucki potrzebują kompletnego systemu sprzedażowego, który nie tylko zapewni błyskawiczną obsługę klientów, ale i ułatwi zarządzanie zapasami. Jakie oprogramowanie dla gastronomii można dostać na rynku? Które z funkcji są szczególnie przydatne w przypadku restauracji, barów czy też kawiarni?
Nowoczesne oprogramowanie dla gastronomii – najważniejsze zalety stosowania
Oprogramowanie dla gastronomii charakteryzuje się dużą różnorodnością. Na rynku można dostać zarówno proste programy sprzedażowe, jak i rozbudowane systemy modułowe, które pozwalają zarządzać całymi sieciami punktów gastronomicznych. Choć wybór nie należy do najłatwiejszych, nie warto rezygnować z nowoczesnych narzędzi.
Korzystanie z profesjonalnego oprogramowania – nawet wyposażonego jedynie w podstawowe funkcje – na różne sposoby ułatwia i usprawnia pracę lokalu. Między innymi:
- przyspiesza obsługę klienta (np. dzięki natychmiastowemu przekazaniu zamówienia do kuchni),
- przyczynia się do rozładowywania kolejek,
- minimalizuje ryzyko pomyłek,
- pozwala kontrolować zapasy i planować zakupy,
- ułatwia zarządzanie rezerwacjami oraz zamówieniami telefonicznymi i internetowymi,
- usprawnia pracę dostawców,
- pozwala łatwiej zarządzać personelem.
Różnorodność dostępnego na rynku oprogramowania ma tę zaletę, że pozwala dostosować system do specyfiki, wielkości i potrzeb danego biznesu. Niezależnie więc od tego, czy prowadzisz sieć restauracji w różnych częściach kraju czy też niewielki, rodzinny interes z pewnością znajdziesz program, który spełni Twoje oczekiwania i usprawni codzienną pracę.
Dzięki modułowości oprogramowanie gastronomiczne można dostosować do aktualnych potrzeb restauracji, kawiarni czy też baru, a w razie konieczności rozszerzyć o nowe funkcje. Dzięki temu nie musisz już na starcie kupować rozbudowanego systemu i płacić za moduły, których nie używasz.
Oprogramowanie dla gastronomii – zgodność z terminalami płatniczymi
O komfort klienta w restauracji można dbać na różne sposoby. Jednym z nich jest zapewnienie możliwości dokonywania płatności bezgotówkowych. Nie obejdzie się zatem bez nowoczesnego sprzętu – terminala płatniczego. Urządzenie powinno pozwalać na płatności nie tylko wszystkimi rodzajami kart płatniczych, ale i telefonami oraz smartwatchami.
Dostępne na rynku oprogramowanie dla gastronomii projektowane jest w taki sposób, aby zapewniać kompatybilność z nowoczesnym sprzętem, takim jak terminale płatnicze, drukarki fiskalne czy też PINpady. Jest to nie tylko wygodne dla klienta, ale i zmniejsza ryzyko pomyłki oraz sprawia, że proces dokonywania płatności przebiega szybciej.
Sezon wiosenno-letni tuż-tuż – postaw na mobilną sprzedaż
Coraz cieplejsze dni zachęcają do spędzania czasu i spożywania posiłków na zewnątrz. Nic więc dziwnego, że wiosną i latem restauracyjne ogródki i tarasy przeżywają prawdziwe oblężenie. Żeby ułatwić i przyspieszyć obsługę kelnerską stolików znajdujących się poza lokalem, warto wybrać oprogramowanie z funkcją mobilnej sprzedaży. Pozwala ona obsługiwać klientów za pomocą tabletu lub smartfona.
To spore ułatwienie dla personelu, który zyskuje szybki dostęp do całego menu. Zmniejsza to ryzyko pomyłki przy przyjmowaniu, a następnie realizowaniu zamówienia. Funkcja mobilnej sprzedaży zapewnia również błyskawiczną komunikację kelnera z kuchnią i barem.
Współcześnie trudno wyobrazić sobie efektywne zarządzanie lokalem gastronomicznym bez niezawodnego oprogramowania. Już najprostsze narzędzia sprzedażowe pozwalają obsłużyć większą liczbę klientów w tym samym czasie, a co dopiero rozbudowane systemy modułowe. Dzięki dobrze dobranemu oprogramowaniu restauracja będzie prężniej działać, co nie pozostanie bez wpływu na reakcje klientów.
źródło: sklep.kaspol.pl