Klienci doskonale obeznani w danej dziedzinie bywają wymagający. Nie zadowalają się byle czym, dlatego sprzedawcy muszą mocno się natrudzić, by spełnić ich potrzeby. Doskonale wiedzą o tym właściciele sklepów proponujących produkty dla rozmaitych fachowców, a także majsterkowiczów. Z poniższego tekstu dowiesz się, jak przygotować ofertę dla takich osób, by zapewnić sobie stabilne, wysokie zyski.
Sprzedajesz towary dla specjalistów? Sprawdź, jak zbudować konkurencyjną ofertę!
Z racji wspomnianych wymagań klientów, katalog sprzedażowy powinien być konstruowany w sposób przemyślany. Na pewno warto postawić na produkty komplementarne i na tak zwany cross-selling. To technika tak zwanej sprzedaży krzyżowej, w ramach której klient sięga nie po jeden przedmiot, a po kilka. W jakiś sposób łączą się one ze sobą lub uzupełniają. Dobrym na to przykładem mogą być wiertarki i zestawy wierteł przystosowanych do pracy w różnych materiałach. Jeśli kupujący uzna te elementy za niezbędne lub przydatne, wartość jego koszyka wzrośnie, a Ty uzyskasz lepsze wyniki sprzedażowe.
Strategia to jedno, a praktyka drugie. Nawet najlepszy plan nie przyniesie spodziewanych rezultatów, jeżeli nie pójdą za nim odpowiednie zakupy. Co zatem powinno znaleźć się w ofercie sklepu dla specjalistów i majsterkowiczów?
- Duże zainteresowanie wzbudzają sklepy z elektronarzędziami. Tutaj jednak ważna uwaga. Warto sięgać po towary dla różnych grup odbiorców – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. Zasadę tę dobrze jest stosować w przypadku takich produktów jak wspomniane już wiertarki, wkrętarki, frezarki, klucze udarowe, tokarki, czy piły elektryczne. Często kupowane są ponadto narzędzia wielofunkcyjne, które łączą możliwości kilku innych sprzętów.
- W naszych rozważaniach nie może zabraknąć produktów do ogrodu. Jeśli zastanawiasz się, co zaproponować swoim klientom, postaw na nowoczesne kosiarki, nożyce do żywopłotu, glebogryzarki, czy dmuchawy do liści. Do tego dojdą jeszcze specjalne roboty koszące, podkaszarki i łuparki do drewna.
- Celujesz w zawodowców z konkretnych dziedzin? Poza sprzętami i akcesoriami, z których korzystają na co dzień, sięgnij po odzież BHP. Sprzedaje się ona bardzo dobrze, zwłaszcza gdy jest wykonane z materiałów wysokiej jakości. Pamiętaj o zakupieniu zarówno całych zestawów dla konkretnych zawodów, jak i pojedynczych elementów, takich jak bluzy, spodnie, koszulki, kamizelki, kombinezony i buty robocze.
Do powyższego zestawienia dodać możemy jeszcze śrubokręty, klucze i rozmaite akcesoria, takie jak wkręty, bity, wiertła i elementy zabezpieczające. Niezależnie od tego, jaką branżę wybierzesz, Twoje możliwości są naprawdę szerokie. Warto z nich skorzystać, ponieważ w ten sposób będziesz w stanie opracować ofertę, która przyciągnie wielu odbiorców i która będzie wyróżniać się na tle konkurencji.
Skąd brać produkty dla specjalistów i majsterkowiczów?
Ogromne możliwości, jakimi dysponują obecnie sprzedawcy, wynikają w dużej mierze z łatwego dostępu do mocno zróżnicowanych towarów. Odpowiadają za to dostawcy, którzy mają do zaproponowania mnóstwo rzeczy.
Gdzie ich szukać? Na przykład w chińskim centrum handlowym. Gromadzi hurtowników sprowadzających produktów z dalekiej Azji, głównie z Chin. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że tego typu narzędzia, urządzenia, maszyny i akcesoria cieszą się na rynku coraz większą popularnością. W głównej mierze z powodu świetnego stosunku cen do jakości.
Dla właścicieli sklepów korzystne jest natomiast to, że mogą oni swobodnie dostosowywać swoje katalogi, zanim przedstawią je swoim odbiorcom. A że są oni wymagający, tym bardziej opłacalna wydaje się współpraca z takimi podmiotami. Zwłaszcza że nawiązanie z nimi współpracy, dzięki chińskiemu centrum handlowemu, jest naprawdę proste. Nie pozostaje Ci zatem nic innego, jak stworzyć plan zakupów, wybrać najlepsze Twoim zdaniem produkty, a następnie pomyśleć nad strategią cenową.
źródło: Chińskie Centrum Online