Biznes

Optymalizacja i pozycjonowanie – czy zawsze powinny iść w parze?

Optymalizacja-i-pozycjonowanie

Promocja strony internetowej w wyszukiwarce Google zawsze powinna przyjąć postać działań kompleksowych, skupionych wokół wszystkich czynników, które mogą mieć wpływ na jej wynik końcowy. Do tych najważniejszych należy pozycjonowanie oraz optymalizacja. Oba te określenia bardzo często przewijają się w rozmaitych publikacjach i opracowaniach, dlatego warto je wyjaśnić i wskazać różnice między innymi

Pozycjonowanie a optymalizacja – wyjaśnienie pojęć

W sieci nagminnie popełniany jest błąd, który polega na zestawianiu wskazanych określeń. Optymalizacja jest mylona z pozycjonowaniem i odwrotnie. Jak się jednak okazuje, pojęcia te oznaczają coś zupełnie innego.

  • Optymalizacja obejmuje działania na docelowej stronie internetowej (on page), związane z dostosowaniem jej do wymagań wyszukiwarek internetowych. Jest to bardzo często pierwszy etap SEO, skupiający się między innymi na kodzie strony, znajdujących się na niej tekstach (w tym na znacznikach meta), linkach wewnętrznych, a nawet grafikach. Właściwa optymalizacja sprawi, że strona www będzie działać szybko i bez zastrzeżeń, a jej struktura oraz treść spełnią kluczowe kryteria Google.
  • Pozycjonowanie dotyczy natomiast czynności realizowanych poza docelową stroną internetową (off page). Mają one zwiększyć jej wartość w oczach algorytmów, a także poprawić ranking (PageRank), który jest przyznawany wszystkim indeksowanym witrynom. Żeby uzyskać taki efekt, konieczne jest zdobywanie linków odsyłających do strony na innych serwisach (najlepiej z wysokim PageRank). Pomocny okaże się również system Google Ads, czyli reklama płatna, rozliczana w ramach system PPC (Pay Per Click).

Jak więc widać, to dwa zupełnie oddzielne pojęcia, które jednak używane są do osiągnięcia tego samego, jakże ważnego celu – zwiększenia widoczności strony internetowej w sieci. Przede wszystkim w wyszukiwarce internetowej Google, która generuje zdecydowanie najwięcej ruchu.

źródło: onetrend.pl

Czytaj również