content-marketing

SEO copywriting stanowi rodzaj pisania, który powinien zawierać w treści konkretne słowa kluczowe. Jednocześnie całość powinna posiadać wartościowy, a także atrakcyjny dla czytelnika wydźwięk. 

Kluczowe jest zachowanie jakości przy równoległym optymalizowaniu tekstów zgodnie z wytycznymi stawianymi przez wyszukiwarki internetowe. Teksty SEO powinny być tworzone przy uwzględnieniu wielu kwestii. Autor powinien posiadać szerokie spojrzenie. Przedstawiamy jak pisać teksty SEO i które zasady SEO copywritingu są najistotniejsze. 

Seo copywriting – co to jest?

Wiele osób nie wie, co to jest copywriting. Jest to ogól działań zmierzających do stworzenia tekstu posiadającego przyjazny wydźwięk. Dobry copywriting zwiększa ruch na stronach internetowych z uwagi na dostosowanie pod algorytmy wyszukiwarek internetowych. Odbiorcy częściej trafiają na stronę. 

Teksty SEO – co to?

Stworzenie definicji tekstów SEO nie jest proste. Pod tym hasłem skrywa się cały szereg treści, które powinny zostać dostosowane do stawianych wymagań. W tym miejscu zasada optymalizacji nie powinna być pominięta. Teksty SEO przykłady to:

  • treści umieszczane na stronach internetowych; 
  • opisy w sklepach internetowych;
  • artykuły SEO, wywiady, a także treści poradnikowe;

Celem publikowania tekstów SEO jest zdobycie i poszerzenie grona klientów. Umożliwiają właściwą promocję marki, co ma skutkować zwiększeniem sprzedaży. Zastosowanie odpowiednich fraz przekłada się na większy ruch na stronie, jednocześnie zwiększa się konkurencyjność. Przeprowadzenie optymalizacji zgodnie z aktualnymi wytycznymi pozwala na ich uwidocznienie na tle innych treści. 

Jak pisać teksty pod SEO?

Teksty SEO nie mogą być tworzone bez konkretnego planu. Cenne jest doświadczenie i zaangażowanie twórcy. Istotne jest, aby każdorazowo były wdrożone najważniejsze zasady SEO. Pisanie tekstów SEO wymaga przygotowania i wcześniejszego, dokładnego researchu. Tekst SEO powinien być tworzony w ściśle ustalonym celu pod konkretnego zleceniodawcę. Pisanie tekstu powinno charakteryzować się podążaniem za współczesnymi trendami. Zalecane jest korzystanie z narzędzi, które pozwalają na dobranie właściwych słów kluczowych. Rezultat końcowy powinien być nie tylko aktualny, ale przede wszystkim pomysłowy i przynoszący oczekiwane korzyści. W copywritingu najważniejszy jest odbiorca, treść musi go przyciągnąć i utrzymać, dlatego nie należy iść na kompromis z jakością i rzeczowością.  

10 zasad SEO

W copywritingu bardzo ważne jest przestrzeganie kilku istotnych zasad. Stanowią one podstawę do tworzenia efektywnych tekstów, które skutkują zwiększeniem przychodów. 

  1. Dobór i stosowanie słów kluczowych – konieczne jest stosowanie fraz short tail i long tail. Frazy powinny być właściwie zagęszczone (rozmieszczone naturalnie i z umiarem). 
  2. Język dostosowany do odbiorcy – wydźwięk tekstu powinien być dopasowany do grupy odbiorców (uwzględnienie oczekiwań, upodobań), co pozwala stworzyć skuteczny komunikat. 
  3. Właściwe formatowanie – treść powinna posiadać czytelny podział z zachowaniem hierarchiczności (dostosowanie nagłówków, stosowanie wypunktowania i numeracji). 
  4. Odpowiednie opisy, znaczniki – Istotna jest ich objętość, zawartość słów kluczowych i właściwe ich powiązanie z opracowaną treścią. 
  5. Szacunek dla czytelnika – treści muszą być dostrzegane i funkcjonalne. Całość ma zachęcać czytelnika i powinien odczuwać zaangażowanie twórcy. 
  6. Zainteresowanie czytelnika – kluczowe jest przykuwanie uwagi czytelników. Tekst powinien posiadać intrygujący tytuł, zachęcający lead, a także ciekawy opis. Treść powinna wciągnąć czytelnika. 
  7. Dostosowanie długości – każdy tekst SEO na przykład posiada indywidualną, właściwą objętość. Nie może być zbyt długi, a jednocześnie nie może być zbyt ogólny. Zalecane jest unikanie „lania wody”, czyli tworzenia pustych treści. 
  8. Obecność linkowania wewnętrznego – copywriting dobrze współgra z link buildingiem, czyli z jednej treści, odbiorca jest przekierowywany do innej. Zwiększa to ruch na stronie. 
  9. Aktualizacja treści – umieszczone treści powinny ulegać odświeżeniu. Wówczas czytelnicy dostrzegają zaangażowanie i nie muszą korzystać z innych źródeł w poszukiwaniu informacji.
  10. Kreatywność i oryginalność – Treści SEO powinny być tworzone w oparciu o kreatywność, ponieważ jest ona doceniana przez odbiorców. Zarówno ciekawe przedstawienie tematu, nieszablonowy pomysł i niespotykany pomysł pozwala na zwiększenie popularności strony. 

Dobry tekst stanowi podstawę do budowania swojego sukcesu w Internecie. Ich tworzenie bywa często bardzo czasochłonnym zajęciem, stąd też bardzo cenne jest doświadczenie. Inwestowanie w swój warsztat przynosi szybko dostrzegalne efekty. 

źródło: Quality-factor.pl

Czytaj również