SEO copywriting stanowi rodzaj pisania, który powinien zawierać w treści konkretne słowa kluczowe. Jednocześnie całość powinna posiadać wartościowy, a także atrakcyjny dla czytelnika wydźwięk.
Kluczowe jest zachowanie jakości przy równoległym optymalizowaniu tekstów zgodnie z wytycznymi stawianymi przez wyszukiwarki internetowe. Teksty SEO powinny być tworzone przy uwzględnieniu wielu kwestii. Autor powinien posiadać szerokie spojrzenie. Przedstawiamy jak pisać teksty SEO i które zasady SEO copywritingu są najistotniejsze.
Seo copywriting – co to jest?
Wiele osób nie wie, co to jest copywriting. Jest to ogól działań zmierzających do stworzenia tekstu posiadającego przyjazny wydźwięk. Dobry copywriting zwiększa ruch na stronach internetowych z uwagi na dostosowanie pod algorytmy wyszukiwarek internetowych. Odbiorcy częściej trafiają na stronę.
Teksty SEO – co to?
Stworzenie definicji tekstów SEO nie jest proste. Pod tym hasłem skrywa się cały szereg treści, które powinny zostać dostosowane do stawianych wymagań. W tym miejscu zasada optymalizacji nie powinna być pominięta. Teksty SEO przykłady to:
- treści umieszczane na stronach internetowych;
- opisy w sklepach internetowych;
- artykuły SEO, wywiady, a także treści poradnikowe;
Celem publikowania tekstów SEO jest zdobycie i poszerzenie grona klientów. Umożliwiają właściwą promocję marki, co ma skutkować zwiększeniem sprzedaży. Zastosowanie odpowiednich fraz przekłada się na większy ruch na stronie, jednocześnie zwiększa się konkurencyjność. Przeprowadzenie optymalizacji zgodnie z aktualnymi wytycznymi pozwala na ich uwidocznienie na tle innych treści.
Jak pisać teksty pod SEO?
Teksty SEO nie mogą być tworzone bez konkretnego planu. Cenne jest doświadczenie i zaangażowanie twórcy. Istotne jest, aby każdorazowo były wdrożone najważniejsze zasady SEO. Pisanie tekstów SEO wymaga przygotowania i wcześniejszego, dokładnego researchu. Tekst SEO powinien być tworzony w ściśle ustalonym celu pod konkretnego zleceniodawcę. Pisanie tekstu powinno charakteryzować się podążaniem za współczesnymi trendami. Zalecane jest korzystanie z narzędzi, które pozwalają na dobranie właściwych słów kluczowych. Rezultat końcowy powinien być nie tylko aktualny, ale przede wszystkim pomysłowy i przynoszący oczekiwane korzyści. W copywritingu najważniejszy jest odbiorca, treść musi go przyciągnąć i utrzymać, dlatego nie należy iść na kompromis z jakością i rzeczowością.
10 zasad SEO
W copywritingu bardzo ważne jest przestrzeganie kilku istotnych zasad. Stanowią one podstawę do tworzenia efektywnych tekstów, które skutkują zwiększeniem przychodów.
- Dobór i stosowanie słów kluczowych – konieczne jest stosowanie fraz short tail i long tail. Frazy powinny być właściwie zagęszczone (rozmieszczone naturalnie i z umiarem).
- Język dostosowany do odbiorcy – wydźwięk tekstu powinien być dopasowany do grupy odbiorców (uwzględnienie oczekiwań, upodobań), co pozwala stworzyć skuteczny komunikat.
- Właściwe formatowanie – treść powinna posiadać czytelny podział z zachowaniem hierarchiczności (dostosowanie nagłówków, stosowanie wypunktowania i numeracji).
- Odpowiednie opisy, znaczniki – Istotna jest ich objętość, zawartość słów kluczowych i właściwe ich powiązanie z opracowaną treścią.
- Szacunek dla czytelnika – treści muszą być dostrzegane i funkcjonalne. Całość ma zachęcać czytelnika i powinien odczuwać zaangażowanie twórcy.
- Zainteresowanie czytelnika – kluczowe jest przykuwanie uwagi czytelników. Tekst powinien posiadać intrygujący tytuł, zachęcający lead, a także ciekawy opis. Treść powinna wciągnąć czytelnika.
- Dostosowanie długości – każdy tekst SEO na przykład posiada indywidualną, właściwą objętość. Nie może być zbyt długi, a jednocześnie nie może być zbyt ogólny. Zalecane jest unikanie „lania wody”, czyli tworzenia pustych treści.
- Obecność linkowania wewnętrznego – copywriting dobrze współgra z link buildingiem, czyli z jednej treści, odbiorca jest przekierowywany do innej. Zwiększa to ruch na stronie.
- Aktualizacja treści – umieszczone treści powinny ulegać odświeżeniu. Wówczas czytelnicy dostrzegają zaangażowanie i nie muszą korzystać z innych źródeł w poszukiwaniu informacji.
- Kreatywność i oryginalność – Treści SEO powinny być tworzone w oparciu o kreatywność, ponieważ jest ona doceniana przez odbiorców. Zarówno ciekawe przedstawienie tematu, nieszablonowy pomysł i niespotykany pomysł pozwala na zwiększenie popularności strony.
Dobry tekst stanowi podstawę do budowania swojego sukcesu w Internecie. Ich tworzenie bywa często bardzo czasochłonnym zajęciem, stąd też bardzo cenne jest doświadczenie. Inwestowanie w swój warsztat przynosi szybko dostrzegalne efekty.
źródło: Quality-factor.pl